Risk Pro Actief kan uw organisatie op veel manieren terzijde staan. Dienstverlening passend bij uw wensen en behoeften.

Kansen in risico’s kunnen op veel meer manieren vertaald. Onze kennis van de markt de producten de aanbieders kan natuurlijk ook ingezet worden als “interim opdracht”. Waarom zou u niet eens met een goede onderbouwing uw inkoop wat aanscherpen? U moet tenslotte ook uw marges aan uw klanten kunnen rechtvaardigen.

De traditionele verzekeringsmarkt mag ook best eens opgeschud.

Het provisietijdperk in verzekeringen is achterhaald maar in veel gevallen niet afgeschaft. Het nieuwe verdienmodel (provisieloos) wordt te weinig omarmd door bestaande assurantie-intermediairs.

Misschien, is het best wel vreemd dat uw assurantie-intermediair, met vaak een weinig pro-actieve benadering, met bijvoorbeeld alleen het jaarlijks versturen van nota’s gelijk al een vast provisiepercentage van 20% verdiend.

Hoe zit dit dan?

Bovendien, hoe meer u gaat betalen aan verzekeringen, hoe meer het intermediair daaraan verdiend. Uw intermediair zou eigenlijk een beloning moeten verdienen wanneer u, door hun werk, juist minder zou kunnen betalen?

Voor buitenstaanders ongelofelijk , dit is toch een nog steeds aanwezige “perverse prikkel” in de financiële diensten? Vanaf 1953 tot 2013 heeft de assurantiebranche weinig ontwikkelingen doorgemaakt. Dit waren en zijn gewoon vaste afspraken, sorry, mooier kunnen we het helaas niet maken. En nu is dit voor slechts een klein gedeelte ongedaan gemaakt.

Een economische rechtvaardiging van een oud verdienmodel is er niet. Misschien een uitleg, zoals wij hebben die vergoeding toch wel nodig voor al onze administratieve processen, ons kantoor, ons personeel, de automatisering en nog veel meer. Bovendien, we zijn er toch ook als u ons eens nodig heeft?

Solidariteit, u betaalt toch ook graag voor die “kleintjes” die ons helaas niets opleveren, maar wel geld kosten? Geen sterk argument, maar ja je moet wat.

Het vertrouwen in de financiële branche is sterk afgenomen in de laatste jaren, misschien gewoon omdat wij die “schone schijn” niet meer hoog konden houden?

Door u werkelijk ervaren toegevoegde waarde, is volgens ons de enige juiste rechtvaardiging en dan is er zeker ook een gezonde toekomst in de verzekeringsbranche.